Suci hati...

Bismillah Walhamdulillah..

8 Mac 2011...
Ini merupakan entri kedua pada hari ini..tadi dah nukilkan apa yang terjadi pada waktu pagi..ini apa yang seterusnya..

Tengahari...

Abang Faqeh beli syahina(lori) pada hari ini di sekolah.Ada jualan gerai di sekolah.Abi beri 75qirsh hari ni..dia beli buku mickey mouse dan syahinah.

Kak Jannah pula beli khotim(cincin),sikat dan belon.Gembira sangat anak ummi nih.Belum lagi baju sekolah ditanggalkan..kedengaran Faqeh menjerit..

"Kak Jannah..minta maaf,Faqeh terpecahkan belon Kak Jannah.."
"Jannah baru main sekali..Tak  nak kawan dengan Faqeh..huhuhu.."
"Tak per,nanti ummi suruh abi beli yang lain.."

Sedih juga tengok muka Kak Jannah yang ceria pada mulanya bertular menjadi suram...Budak2 nih kejap jer tak baiknya..lepas tu,bila dah bersalam..kembali seperti sedia kala..Mudah betul mereka  memaafkan kesalahan adik beradik mereka...munngkin hati mereka masih suci bersih...mudah memaafkan orang lain..tapi..orang dewasa bagaimana pula yer?..

Ada yang sampai ke mati pun tidak mahu memaafkan kesalahan orang lain.Bahkan kalau bergaduh,waktu kematianpun tidak mahu menziarahinya..Na'uzubillah...Jadikan anak2 kecil sebagai contoh teladan untuk kita..Cepat memaafkan kesalahan orang..Berlapang dada atas apa yang orang kata..Yerlah bercakap memang senang..nak buat jer yang payah..
"Nak seribu daya,tak nak seribu dalih"..


syahinahc(lori ) abang faqeh..dibeli 10 qirsh- RM 0.50.


senyum lebar mendapat syahinah dan buku mickey mouse.

khotim (cincin)..dibeli Jannah.

belon dan sikat..

gembira pada mulanya..


Sedih..Faqeh terpecahkan belon yang baru dibeli..





 Petang...


Abang Faseh sambung titiknya..ummi buat titik2,dia akan sambung.Alhamdulillah..pergerakan tangannya sudah lincah sekarang.
Kakak dan abangnya pula sibuk mewarnakan buku warna yang baru dibeli...
Ummi jahit dan lipat baju.Alhamdulillah,semuanya selesai dengan jayanya.Yang tak selesai lagi nak vacuum rumah.Vacuum dalam proses nak dibaiku.Kat rumah kami nih..semua ruang dipasang karpet.Jadinya untuk membuang sampah dan habuk perlu menggunakan vacucm.Boleh jer guna penyapu..tapi dah tak larat..perut yang membonyot dan belakang yang selalu sakit...harapkan jannah jer yang menyapu...susah nak lari sampah kalu guna penyapu...

sambung titik abang faseh..


sa..yang semuanya..

kami dah nak tidur...

0 comments:

Post a Comment