Baby Made in Jordan!

Bismilllah Walhamdulillah..

19 Mac 2011.

Hari Sabtu yang terang.Anak2 bangun agak lambat hari ini.Semalam penat balik dari Amman belum hilang.Alhamdulillah..bersarapan jemput2 pagi ini.Mengemas rumah dan membasuh stok baju.Hari yang agak terang.matahari memancar dengan bagus sekali...

Petang.
Kawan abi datang baiki receiver tv kami.Alhamdulillah dah elok.Cuma signal tak berapa kuat lagi.Adamasa nanti abi kena adjust kat sutuh(bumbung) pulak.
Syabab depan rumah kami beri kuh karipap.Sedap.Pandai mereka masak.Dan sebenarnya dengar cerita dulu,karipap mereka ni dijual.Memang pandai mencari ruang perniagaan di sini.
Kak Aizah juga ada beri kek.Hari lahir Khaulah,anak sulung dia hari ni.
Selamat hari lahir yer Khaulah ..Mg jadi anak solehah..bahagiakan kedua ibubapa di dunia dan akhirat,amin!

karipap yang sedap!

inti diapun sedap,pandai tul syabab ni masak.

sungguh menyelerakan..terimakasih kak aizah!


Malam.
Kami dapat jemputan akikah dari sahabat kami.Dr Amir dan Dr Zayyani.Usia anaknya dah seminggu hari ini.Abi diminta untuk mencukur kepala anak mereka,Faris.
Alhamdulillah..selesai sekadarnya.Nanti usianya sebulan lebih,baru dilicinkan lagi.
Kepala terlalu lembut lagi masa sekarang.
Alhamdulillah..berkongsi pengalaman dengan Zay.Mendengar pengalaman bersalin di sini .

Ya Allah..mudahkan urusan ummi melahirkan permata ummi di bumi yang penuh barakah ini.Inilah mujahid yang bakal memakmurkan bumi ini,amin.Moga dengan keberkatan dataran syam ini..proses bersalin dan segala urusan berkaitan dipermudahkan Allah..amin.

Dan mendengar pengalaman Zay yang 14 jam bertarung nyawa untuk melahirkan zuriat ini,akhirnya dipermudahkan Allah..dapat bersalin normal.Allahu Akbar..semuanya kuasa Allah Yang Maha Besar.Segala aturan kejadiannya terdapat 1001 hikmah yang tersurat dan tersirat.Mengikut perancangannya,Keluarga Zay akan datang dari Malaysia,namun ada masalah yang tidak dapat dielakkan.Insya Alllah..ramai jer kawan2 yang datang membantu.

Insya Allah,esok ummi dan Kak Aizah,merancang untuk datang membantu apa2 yang patut.Yelah anak sulung,lahir pulak di perantauan..memang harapkan sahabiah2 yang membantu.Ini mungkin masa orang lain,mungkin esok lusa ,masa kita pula.Siapa tahu.Yang penting kita ikhlas tolong menolong antara satu sama lain.Insya Allah,ganjaran daripada Allah pastinya ada.Tidak di dunia,di akhirat sana pastinya ada.insya Allah...

Balik dari rumah mereka agak lewat.Kami memilih untuk naik teksi.Alhamdulillah..sampai jer,amak terus tertidur,keletihan yang amat sangat.


alhamdulillah..Faris dicukur oleh abi,,,

kepalanya agak lembut..kena berhati2..

berpeluh2 abi membotakkan kepala si Faris..

Ok,selamat malam semua..Esok kena bangun awal,nak ke sekolah pula.

..gambar seperti biasa ,dalam proses..nanti dah setel,ummi upload yer...
Alhamdulillah ..dah upload..

2 comments:

Anonymous said...

subhanallah mcm sedap je nampak ..:)

ummu faqeh said...

alhamdulillah..rezeki kami..jiran2 yang beri ..

Post a Comment