RAGAM ABANG FASEH.

BIsmillah Walhamdulillah...

28 Februari 2011
Cuaca masih sejuk lagi...

Alhamdulillah..paginya agak cerah,namun di waktu petangnya..cuaca bertukar menjadi sejuk pula.Subhanallah..semuanya Allah yang aturkan kejadian ini...

Alhamdulillah...setelah sekian lama tv tidak berfungsi di rumah kami,akhirnya ....abi membeli receiver baru.Itupun hasil pertolongan kawan arab abi.Sebelum ni,abi pernah ke kedai untuk membeli receiver di sini..namun harganya amatlah mahal,mencecah 30JD.Padahal apabila kawan abi yang beli harganya hanyalah 15JD sahaja.Itu pentingnya bersahabat nih...
Paginya..
Abang Faseh mengadap menonton tv sahaja.Makan minum semuanya depan tv.Maklumlah baru dapat tengok tv.Sebelum ini,harapkan tengok laptop ummi jer kerjanya...

Tengahari..
Ummi goreng ayam kepak dan gulai kentang untuk menu tengahari.Alhamdulillah..rezeki kami pada hari ini..ayam yang segar...dah lama tak makan ayam goreng.Anak2 pun suka sangat.Abang Faseh sekarang asyik nak bersuap jer makannya..Dahlah malas nak pakai seluar...sanggup tak pakai seluar..dan menyelimutkan diri di dalam hirom (selimut tebal) untuk mengelakkan kesejukan!macam2 perangai!

Petang....
Ummi menggosok dan menjahit seluar abi.Alhamdulillah..dah lama tertangguh nak menjahit.Sudah berbulan rasanya ummi meninggalkan mesin jahit kesayangan ummi tuh.Sampaikan ada akhowat yang datang menjahit sendiri di rumah ummi ni..(saper tu?)...Dan..akhirnya dapat juga ummi siapkan meng'alter' jubah adik2 CI nih...JUbah2 kat sini labuh dan besar2,terpaksa dikecikkan sebelum hendak dipakai.Maaf yer dik..dah berbulan2 rasanya..dah masuk tahun lain dah,baru siap..itupun tak hantar lagi...Maaf..akk baru jer ada semangat dan kekuatan untuk menjahit...

Malam....
Abi beli kinafah untuk makan malam.Sudah lama juga rasanya tak makan kinafah nih.Sedap..tapi manis sangat!Kak Jannah dan Abg Faqeh tak minat.Hanya abg Faseh yang minat!Dia ni tolak batu dan kayu jer..semua makanan dia makan..Bagus abg  Faseh nih....


Lepas Maghrib...
 Mengajar abg faqeh mengaji,hafaz surah Quraisy..Kak Jannah menghafaz surah Al-Ghasyiah dan juga hadis.Pertandingan menghafaz hadis juga dah semakin dekat.Hafaz elok2 yer Kak Jannah.Alhamdulillah ,cikgu Jannah memilih dia sebagai wakil kelas untuk pertandingan di peringkat Jordan.Ya Allah mudahkan urusan Kak Jannah..amin!
Abang Faseh pula asyik main lawan2 dengan abi.Seluar dan stokin malas nak dipakai sendiri.Akhirnya abi memaksa dengan 'lighter'...pakai juga dia akhirnya.Malam ni dia tidur awal,mengantuk sangat ...

Lepas Isyak...
Teman abi study....Bosan2..abi ke kedai..beli susu coklat baladna..sedap...menghilangkan mengantuk!Ummi pula mengedit gambar2 untuk diupload ke fb..sambil membuat blog baru...

Sekarang...
semuanya dah tidur...ummi pun dah nak tidur...esok ummi sambung lagi yer...

siap dicoret...1.10 pagi..
sejuknya!
imarah bukhori..irbid,Jordan!

abang faseh dan kak jannah.rambut dah panjang!!!
 gigi dah tak der!!! :)


0 comments:

Post a Comment